Friday 23 August 2013

パソコンのアクシデント

月曜日の夜にうちでアクシデントがありました。テーブルの上に麦茶が入ったカップのそばパソコンを使っていました。でも、手でコップをひっくり返してしまいました。キーボードの上に麦茶が大量に こぼれした!すぐに拭こうとしましたが、すでにパソコンがバリバリと音をたてていました。パソコンの電源を切って、3日間乾かすためにそのまま放置しています。そので電源を入れてみて大丈夫かどうか分かります!

On Monday night at home there was an accident. I was using my laptop on the table, near a cup of barley tea (mugicha). But I knocked over the cup with my hand. There was a lot of  barley tea on the keyboard! I tried to dry it immediately, but it was already making a crackling noise. I turned off the laptop power and am leaving it like that for 3 days to dry out. After that I will turn it on and see if it is okay!


No comments:

Post a Comment